Güncel Haberler

Ürün Etiketlerinin Kuruş Kısmına ",99' Yazılma Nedeni! Çok Garip Bir Bağ Var

 

İndirimli Fiyatı 149,99 Yerine 79,99", "Yalnızca 19,99" gibi ifadeler süper marketlerde sıklıkla karşımıza çıkıyor. Peki bu şekilde yazmalarının nedeni ne? 1 kuruştan ne kadar kazanıyorlar? Sizler için bunun nedenini araştırdık.

Gittikçe hızlanan aleşveriş tutkusu, karantinadan sonra hızla artış gösterdi. Alışveriş, insanların ayrılmaz bir parçası olan bu zamanlarda ürün fiyatlarını görmezden gelmek elde değil.

Hepimiz bu küsüratlı sayıların (100TL yerine 99,99TL) nedenini merak etmişizdir. Sebebini öğrenince biraz garip gelebilir. O zaman başlayalım.


Nedenlerin İlki: "300 TL Üzeri 30 TL İndirim" Gibi Sözler Ne Anlama Geliyor?

Fiyatların zirveye ulaştığı bugünlerde insanlar indirimlerden olabildiğince yararlanmak istiyor. Bunu almak için ürünler alıyorsunuz ve alacağınız ürünlerin küsüratı olduğu için 298-299 gibi rakamlarda kalabiliyor (Mesela 199,99 ve 99,99). İndirim kodunu alamadığınız için bir ürün daha almak zorunda kalıyorsunuz ve herkes böyle yapacağından herkes su vb. bir ürün satın alıyor ve buradan kâra geçiyorlar.


Diğeri: Beynimiz Soldaki Rakamı Düşünüyor.

Satın alacağımız ürün 5,00TL ise 5; 4,99TL ise 4 rakamına odaklanıyor ve sağındaki kuruşları pek önemsemiyoruz. Böylece ürünün 5 liradan daha ucuz olduğuna inanıyoruz.

Bu sonucun ne kadar para getireceğini düşünen Güney Britanny Üniversitesinde bir grup araştırmacı, bir pizzacıda 8 euro olan fiyat yerine 7,99 euro yazdılar. Yalnızca 0,01 euro değişim yapılmasına rağmen bunun sonucunda satışlarda %17'lik artış görülmüştür.


En İlginci: Beynimizin 9 Rakamına Yatkınlığı Var.

Ürün fiyatlarının küsüratlarında 9 bulmasının bir sebebi de beynimizin 9 rakamına garip bir bağı bulunması. MİT görevlisi Duncan Simester ve Chicago Üniversitesi'nden Eric Anderson, bu konuyla ilgili bir araştırma yaptı. Farklı kategoride aynı ürünleri 44$, 39$ ve 34$ olarak müşterilerin önüne sundu. Bunun sonucunda aynı ürünlerden 34 dolara satılanın daha çok satılacağını düşünebilirsiniz ama 39 dolar olan aynı ürün daha çok satıldı. Bunun nedeni indirimli alışverişlerde ürünlerin son rakamının 9 olması ile ilişkilendirildi.


Son Neden: Damlaya Damlaya Göl Oluyor.

En çok kâr getiren sebep de işte bu. Psikolojik yönün yanı sıra bir süper marketin her müşterisinin 2 kuruş para üstü almadığını düşünürsek, bu markete günde gelen müşteri sayısına bakarak ve Türkiye'de bulunan mağaza sayısına bakarak ne kadar kazançlı olduğunu tahmin edebilirsiniz. Küçük bir hesapla ortalama yılda bir süper marketin kaç lira kazandığına bakalım. Türkiye'de 10.000 tane şubesi bulunan bir zincir markete günde ortalama 1.000 kişi gelse ve ortalama 2 ürün alıp çıksa her üründen 2 kuruş kazanç sağlamış oluyor. 

Günde bir şube 20TL, günde şubeler toplamda 200.000TL, yılda 73.000.000TL kazanıyor.


Sonuç olarak bu küsürat sayesinde satış oranlarında yükselme olduğu ve gerçekten kazanç sağladığını söyleyebiliriz. Eğer 1 kuruşu vermelerini isterseniz ve size vermezlerse, tazminat davası ile 10.000 liraya kadar tazminat parası alabilirsiniz. 

Hiç yorum yok